To silna reklama również dla lokatorów jak również turystów wypoczywających w bliskim mieście. Już wkrótce budynek kołobrzeskiego dworca ma stać gruntownie przebudowany.
Obiekt jest pozostać w wszyscy przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Znacznie rozszerzy się powierzchnia obsługi pasażerów.
Dworzec PKP w Kołobrzegu będzie remontowany
Przewidziano m.in. utworzenie całego mieszkania na przechowalnię bagażu, odtworzenie zwieńczenia wieży zegarowej. Być chyba także powstanie dodatkowa poczekalnia sezonowa. Spółka PKP SA ogłosiła właśnie przetarg na działanie dokumentacji projektowej dotyczącej przebudowy tak istotnego dla miasta budynku.
Zakres prac przewiduje kompleksową przebudowę dworca kolejowego wraz z zagospodarowaniem najbliższego otoczenia. Na parterze ma stać wykonana poczekalnia oraz hol, do jakich przylegać będą toalety. Rozważona ma stać także poczekalnia sezonowa do obsługi zwiększonego ruchu turystycznego. Ponadto przewidziano całe pomieszczenie na przechowalnię bagażu dostępne zarówno z zewnątrz budynku. Na piętrze i poddaszu mają stać wygospodarowane pomieszczenia mieszkalne. Po ustaleniu z konserwatorem zabytków ma stać przywrócona dawna forma kopuły nad wieżą zegarową.
Jeśli idzie o zagospodarowanie działki, mają stać usunięte bariery architektoniczne. Powstać są min. dwa miejsca parkingowe dla osób niewidomych i min. dwa miejsca do ładowania pojazdów elektrycznych. Ponadto przewidziano parking rowerowy. Dworzec wraz z środowiskiem są pozostać w wszyscy dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Termin składania ofert mija 7 stycznia 2020 r. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Dokumentacja wraz ze wszystkimi pozwoleniami uważa żyć zdecydowana w ruchu 36 tygodni od zawarcia umowy. Wartość zlecenia określana jest na 1,27 mlm zł netto.
Budynek dworca w Kołobrzegu został przełożony do gruntu w 1910 r. Obiekt wydobywa się w gminnej ewidencji zabytków. W 2010 r. został przeprowadzony remont mieszkania dworca, jednakże stan techniczny całego budynku PKP SA określa jako zwykli i trudny modernizacji. Hol główny pełni funkcję poczekalni. Wybierają się w nim same kasy i punkty handlowe. Cel nie spełnia wymogów TSI-PRM, co świadczy, iż nie jest w wszyscy przystosowany do potrzeb kobiet o małych możliwościach ruszania się.